سوله سبک

سوله سازی سبک نوعی پرطرفدار سوله سازی در ایران است که در ساخت کوچکترین تا بزرگ ترین پروژه های عظیم استفاده می شود. سوله سازی سبک از ویژگی ها و مزایای زیادی برخوردار است که قصد داریم در این مقاله به صورت جامع به آن بپردازیم.

جالب است بدانید ساخت سوله سبک بدون هیچ محدودیتی انجام می گردد از این رو برای کاربری هایی مانند بیمارستان ، گاوداری ،نمایشگاه ، سالن های ورزشی و…بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سوله سبک چیست؟

سوله سبک در اصطلاح به سازه‌ های فلزی گفته می‌شود که سقف آن‌ها به صورت شیب‌ دار طراحی و ساخته می‌ شود. همانطور که در بالا گفته شد سوله سبک از ویژگی‌ های زیادی برخوردار است که همین امر سبب شده است سازنده های بسیاری از این نوع سوله سازی در ساخت و ساز خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : برای  کسب اطلاعات از ساخت سوله در کرمان کلیک کنید.

به عبارت دیگر سوله سبک ، سازه ی فلزی است که به نسبت سوله های مشابه در مقیاس خود وزن کمتری دارد. هر سوله وزن مخصوص به خود را دارد و این بدان معنا است که هر نوع سوله ای اعم از سوله سبک پس از ساخت دارای وزنی بر حسب کیلوگرم بر متر مربع است که قیمت سوله سبک با توجه به وزن آن و معیار های دیگر محاسبه می شود.

سوله سبک چیست؟

پیشنهاد می شود اگر قصد ساخت سوله سبک در کرمان را دارید، از مشاوره ی رایگان شرکت کیا صنعت بابکان استفاده کنید.چراکه شرکت کیا سوله با چندین سال تجربه درخشان و رزومه حرفه ای با توجه به سوله های ساخته شده در کرمان میتواند سوله مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قسمت اجرایی کند.برای ارتباط با مشاوران کیا سوله با شماره ی 09132902058 تماس بگیرید.

قیمت سوله سبک

قیمت سوله سبک یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای کارفرمایان در ساخت این نوع سوله وجود دارد . در پاسخ به این سوال نمی توان سریعا و بدون هیچ مشخصاتی، قیمت ساخت سوله سبک را تعیین کرد.

بلکه قیمت هر متر مربع آن را می توان طبق معیارها و موارد زیادی باید تعیین کرد .مصالح مورد استفاده ، روش ساخت ، رنگ آمیزی اجرا در محل ، ارتفاع سوله ، مقدار فولاد مصرف شده و… از مواردی هستند که در قیمت ساخت سوله سبک تاثیر گذار است.

البته می توان به صورت قطعیت گفت که سوله سازی به روش سبک هزینه کمتری نسبت به سوله سنگین دارد. بر اساس برآوردهای نسبی مشخص شده است که نصب سوله‌های سبک تا چیزی حدود ۳۵ درصد از هزینه‌های نهایی شما در احداث یک پروژه کاهش می دهد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از تفاوت سوله سبک و سنگین به مقاله ی موجود در وب سایت مراجعه کنید.

قیمت سوله سبک

از موارد دیگر که در قیمت سوله سبک تاثیر گذار است می توان به تکنولوژی ساخت، اعتبار شرکت اشاره کرد . کیا صنعت بابکان با بیش از چندین سال تجربه ی موفق در زمینه ی ساخت سوله سبک مفتخر به داشتن مشتریان بسیاری است که رضایتمندی بالایی از کیفیت ، مدت زمان تحویل و نحوه ی اجرا و نصب سوله سبک دارند . برای ارتباط با مشاوران می توانید با شماره ی 09132902058 تماس بگیرید.

نکات مهم در خرید سوله سبک

1. انتخاب سازه :

در انتخاب نوع سازه باید مقاومت آن را در برابر شرایط جوی و کاربری های مختلف در نظر گرفت. برای تایید استحکام سازه، مقاومت هر قسمت را بر اساس نتایج آزمایش خاک، شرایط توپوگرافی و شکل محاسبه می شود و سپس همه ی این موارد و موارد دیگر در دفترچه ی سوله نوشته می شود.

هنگام انتخاب نوع سوله، استفاده خود را در نظر بگیرید. امکانات نصب جرثقیل، شکل دیوارها، پوشش دیوار و ارتفاع دهانه را در نظر بگیرید. برخی سازه ها مانند UBM برای ذخیره سازی سرد یا ایجاد سازه ای با دهانه های بزرگ مناسب نیستند. بنابراین، نیازهای خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید و در زمان سفارش سوله ی خود آن را با سازنده در میان بگذارید.

 

2. انتخاب شرکت سوله سازی :

شرکت ها و واحدهای تولیدی مختلفی در کشور به کار سوله سازی مشغول هستند. همه مشغول ساخت یک یا چند مدل سوله از جمله سوله سبک و ارزان هستند. بنابراین با آن ها تماس بگیرید و سوالات زیر را از آن ها بپرسید :

نکات مهم در خرید سوله سبک

  •  سوله سبک تولید می کنند یا خیر.
  •  چه مدل هایی از سوله سبک را در خط تولید دارند.
  • زمان تحویل آنها چقدر است؟
  • چه نوع قراردادی با شما امضا خواهند کرد؟
  • دفترچه محاسبات سوله به شما ارائه می دهند یا خیر؟
  •  و در نهایت با توجه به رزومه کاری شان و پاسخ سوالاتتان تصمیم بگیرید که با آن شرکت همکاری می کنید یا خیر.

نصب آسان سوله سبک

برای کسانی که قصد ساخت سوله را دارند قطعاً پس از قیمت ، نصب آسان در کم ترین زمان ممکن سوله بسیار حائز اهمیت است . بنابراین توصیه می شود درصورتی ‌که نیاز به نصب فوری سوله دارید بهترین گزینه برای شما ساخت سوله سبک است . توجه کنید که این پروژه ابتدا در شرکت طراحی و ساخته و سپس به موقعیتی که شما می‌خواهید منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید : سازه فولادی خرپایی چیست ؟

نصب آسان سوله سبک

عموماً برآورد می‌شود که سوله هزارمتری تا ۱۰ یا ۱۵ روز بسته به متریال قابل راه‌اندازی و نصب خواهد بود.البته در نظر داشته باشید که نوع کاربری شما در انتخابتان بسیار تاثیرگذار است پس توصیه می شود قبل از ساخت از انواع سوله آگاهی پیدا کنید یا از متخصصین این حرفه کمک بگیرید.

کاربرد سوله سبک

  1. تالار های پذیرایی و مهمانی
  2. اردوگاه‌ ها و مقرر های نظامی
  3. سالن‌ ها و شرکت‌ های صنعتی و بسته‌ بندی
  4. تعمیرگاه ماشین‌ آلات و هواپیما ها، خودرو های سنگین و تعمیرگاه
  5. بیمارستان‌ های صحرایی و اضطراری
  6. انبار کارخانه‌  ها و شرکت‌های تولیدی،مزارع کشاورزی، پرورش انواع گل‌  وگیاه زینتی و قارچ، مرغداری و سوله‌ های پرورش انواع گونه‌ های جانداری
  7. استخر های سرباز و سرپوشیده
  8. کشتی‌ سازی

مزایای سوله سازی سبک

مزایای سوله سازی سبک

  • ساخت دهانه بزرگتر
  • قیمت ارزان تر
  • ساخت سریع تر
  • حمل آسان تر
  • فونداسیون کم هزینه تر
  • عدم محدودیت در ساخت سوله سبک
  • مقاومت بالا
  • تحمل هر وزن از جرثقیل

سوالات متداول

سوله سبک چه نوع سوله ای است ؟

سوله سبک در اصطلاح به سازه‌ های فلزی گفته می‌شود که سقف آن‌ها به صورت شیب‌ دار طراحی و ساخته می‌ شود.

کاربرد سوله سبک در کجاست ؟

تالار های پذیرایی و مهمانی
اردوگاه‌ ها و مقرر های نظامی
سالن‌ ها و شرکت‌ های صنعتی و بسته‌ بندی
تعمیرگاه ماشین‌ آلات و هواپیما ها، خودرو های سنگین و تعمیرگاه
بیمارستان‌ های صحرایی و اضطراری

برای ساخت سوله سبک چگونه می توانم اقدام کنم ؟

اگر قصد ساخت سوله سبک را دارید می توانید با تماس با شماره 09132902058 سفارش خود را ثبت و از مشاوره ی رایگان تخصصی استفاده نمایید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *